Тарифи на воду не стосуються споживачів, а встановлюються для КП «Водоканал м. Ужгорода» ( Рішення суду)

Тарифи на воду не стосуються  споживачів, а  встановлюються для КП «Водоканал м. Ужгорода» ( Рішення суду)

     Як раніше зазначала Громадська рада Ужгородської міської ради підготувала та подала позов до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг про скасування її постанови про підвищення тарифів на воду  для ужгородців.
       6 лютого 2015 року окружним адміністративним судом м.Києва у позові про зниження тарифів було відмовлено повністю.
       На думку голови громадської ради Ужгородської міської ради, Олександра Пересоляка, суд  прийняв у вищій степені незаконне рішення.  Так суд у своєму рішення дійшов наступних висновків:

1. Тарифи на воду встановлюються для КП «Водоканал м.Ужгорода» та стосуються  його, а не споживачів! Рішення про встановлення тарифів є індивідуально-правовим актом! 

    Норми законодавства, які прямо спростовують твердження суду: Відповідно до п. 5 ч.3 ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач зобов'язаний оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом. Згідно із ч.2 ст. 32 цього ж Закону розмір плати за комунальні послуги розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів та показань засобів обліку або за нормами, затвердженими в установленому порядку.Окрім цього, згідно з п. 13 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг /Затверджено Указом Президента України від 23 листопада 2011 року N 1073/2011/ Рішення Комісії, які є нормативно-правовими актами, підлягають державній реєстрації в установленому законодавством порядку, за винятком рішень з питань установлення цін і тарифів (крім установлення цін і тарифів для населення).

 2. При встановленні тарифів комісія не має перевіряти, чи були поінформовані ужгородці про підвищення тарифів та чи була врахована їх думка!

     Норми законодавства, які прямо спростовують твердження суду:  Згідно з п.п. 2.1, 2.2. Порядку доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад, який затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30.07.2012  № 390, Суб’єкти господарювання здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів. Протягом п'яти робочих днів з дня подання відповідних розрахунків до органу, уповноваженого встановлювати тарифи суб’єкти господарювання інформують споживачів про намір здійснити зміну тарифів за визначеними цим Порядком способами.
Відповідно до п.п. 2.9., 2.10.. 2.11 цього ж Порядку суб’єкт господарювання в установленому законодавством порядку повідомляє споживача, який надав свої пропозиції та зауваження, про їх урахування або відхилення. При цьому у разі відхилення пропозицій і зауважень суб’єктом господарювання надаються споживачеві обґрунтовані пояснення. У разі врахування зауважень і пропозицій суб’єкт господарювання здійснює перерахунок тарифу та передає його органу, уповноваженому встановлювати тарифи листом з висловленою позицією та відповідними обґрунтуваннями.  У разі відсутності пропозицій та зауважень від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань або вмотивованого їх відхилення, суб’єкт господарювання письмово сповіщає про це орган, уповноважений встановлювати тарифи.Згідно із п. 2.14. цього ж Порядку  контроль за дотримання суб’єктами господарювання порядку доведення до відома споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад здійснюється органами, уповноваженими встановлювати тарифи відповідно до їх повноважень, визначених чинним законодавством.

3. Оскільки тарифи довгий час не змінювалися, то зміна тарифів була обґрунтованою. Такого висновку суду дійшов аналізуючи листи Національної комісії. 

           Однак суд першої інстанції дійшов передчасного висновку про наявність підстав для зміни тарифу та його економічну обґрунтованість. Такі висновки суперечать висновку громадської ради Ужгородської міської ради від 19.09.2014 року №216, розрахункам, які викладені у позовній заяві, не мотивовані жодними належними та допустими доказами (контрозрахунками).  Аргументи про економічну необґрунтованість тарифу (не про необхідність його збільшення) залишилися судом повністю проігнорованими.

       На думку Олександра Пересоляка, є неприпустимим те, що у порушення чинного законодавства  інформація про зміну тарифів не доводиться до громадськості та не враховувалася її думка. Хоча відповідні гарантії та механізми прописані у Порядку доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад.
        Наразі на рішення суду по тарифам подано апеляційну скаргу, а тому рішення не набуло законної сили! Хоча сайти Ужгородської міської ради та КП «Водоканал м.Ужгорода» поспішили оголосити, що суд встановив обґрунтованість тарифів на воду.
        Не можна також не прокоментувати дії Ужгородської міської ради прийняла популістичне звернення до Національної комісії про зниження тарифів. Таке звернення не має ніяких юридичних наслідків та не змінює чинність постанови, якою затверджено нові розміри тарифів на воду – 11, 84 грн. за кубічний мктр води, однак ввело в оману багатьох  ужгородців, які продовжили плати за воду по старому тарифу. Для них може стати несподіванкою отримання судових наказів на чималі суми, які становлять різницю між новим та старим тарифом на воду.
       
       Міським депутатам повинно було б бути відомо, що механізмів зменшення тарифів є два:
1. Судовий через скасування постанови комісії, яким пішла громадська рада.
2.  Адміністративний – за по данням водоканалу. Підставою для цього можуть стати виключно зміна обсягів послуг більше ніж на 5%, зміна в установленому порядку інвестиційної програми ліцензіата, якщо це призводить до зміни тарифів більше ніж на 5 %,  зменшення окремих складових  собівартості постання води більше як на  5%, з причин, які не залежать від КП «Водоканал м.Ужгорода»..

Далі буде….

Додати новий коментар

Filtered HTML

  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Дозволені теґи HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.
CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсиланням спаму.