Чому Ужгород не справляється із стихійними сміттєзвалищами?

Про проблему стихійних сміттєзвалищ у місті Ужгороді не говорить уже тільки немовля.

 

Не так давно 12 травня 2018 року у парку «Перемоги» («Кірпічка») відбувся фест громадського активізму. Цій події передували кількатижневі приготування. Невід’ємною частиною таких приготувань є прибирання території мешканцями міста не без допомоги міської ради. Однак, у 2018 році допомога з боку міської ради у прибиранні території, що є фактично – комунальною власністю, просувалася «із скрипом». Не буду говорити про усі проблеми прибирання, з якими стикнулися «кір пічники», але на території парку було виявлено стихійне сміттєзвалище.

 

Із вуст очільника Департаменту міського господарства нами було отримано інформацію, що на боротьбу із стихійними сміттєзвалищами місто Ужгород виділяє бюджетні кошти і закуплено відповідні лоти (послуги) від двох підприємств ТОВ «АВЕ Ужгород» та комунальне підприємство «КШЕП».

 

На жаль, перед фестом, на неодноразові прохання допомогти ліквідувати стихійне сміттєзвалище, реакції не послідувало, хоча на такому сміттєзвалищі, крім великої кількості опалого листя, виявилися порубані великогабаритні гілки дерев, шини від автомобілів, будівельне сміття тощо.  Товариством «Аве Ужгород» було надано контейнер, до якого кірпічники могли скидувати сміття, яке своїми силами змогли туди дотягнути.

 

07 травня 2018 року на прийомі у міського голови мешканцями було поставлено питання про незадовільну роботу прибираючи компаній і збільшення кількості неприбраних сміттєвих майданчиків і стихійних сміттєзвалищ. Міський голова пояснював причину відсутністю достатньої кількості кадрів.

 

Хвиля невдоволення росла. Стихійні сміттєзвалища стали нормою колись затишного і зеленого міста над Ужем.

        

         У пошуках відповіді на хвилююче запитання: чому ж АВЕ та КШЕП – монстри комунального прибирання не справляються з такою простою задачею, як регулярна ліквідація стихійних сміттєзвалищ, автор звернувся до єдиної бази витрачання публічних коштів е-дата, де отримав виписку витрачених Департментом міського господарства коштів за період з 01 травня 2018 року по 30 червня 2018 року , загалом за 2 місяці, і натрапив на приємну несподіванку (https://spending.gov.ua/web/guest/transaction?pageSize=15&region=7&sender=36541721&recipient=&dateFrom=01.05.2018&dateTo=30.06.2018&page=8).

        

         Виявляється, на допомогу товариству АВЕ і комунальному підприємству Кшеп у ліквідації стихійних сміттєзвалищ муніципалітетом залучено ще досвідченого підприємця ФОП Гавалець Єлизавету Олександрівну, яка за даними ЄДР ,

 зареєстрована у місті Ужгороді підприємцем із переконливим переліком послуг, які надає споживачам, і громаді.

протягом травня-червня 2018 року отримала з міського бюджету дві оплати за ліквідацію стихійних сміттєзвалищ

03 травня 2018 року – 10 116,48 грн.

 

 

та

24 травня 2018 року – 35 867,52 гривень

 

Як бачимо, договір з цією відважною пані Департамент уклав ще 22 лютого 2018 року і допомога такого підприємця стала б нам у нагоді при ліквідації стихійного сміттєзвалища у парку «Перемоги».

 

Але, переглянувши, кількість одночасно виконуваних таким підприємцем підрядів, стає зрозуміло, що тягар цей нежіночий.

 

Згідно з аналітичними даними системи youcontrol.com.ua, якщо у 2016 році дохід ФОП Гавалець Є.О. від публічних закупівель складав 103 911 гривень,

 

то уже у 2017 році ФОП Гавалець Є.О. виграла публічних замовлень на суму 2 921 506 гривень. Серед підписаних контрактів за 2018 рік, бачимо уже замовлення не тільки від громади Ужгорода, а від Коритнянської сільради. Так, відважна жіночка у 2018 році бралася не тільки за ліквідацію стихійних сміттєзвалищ, а й за ремонт водопроводу і каналізації за адресою просп. Свободи, 30, за ремонт приміщення Ужгородської міської ради, ремонт дитячого садочка № 29, озеленення територій і ремонт зелених насаджень; вирубування аварійних дерев тощо.

 

 

         Загалом за два місяці ФОП Гавалець Є.О. отримала від Департаменту міського господарства Ужгородської міської ради 260 052,00 гривень:

 

ОПЛАТА:  2018-06-13;  СУМА:  79321.60 UAH; ПРИЗНАЧЕННЯ ПЛАТЕЖУ:  капітальний ремонт водопроводу та каналізації в житловому будинку просп.. Свободи, 30

 

ОПЛАТА: 2018-06-04; СУМА: 33995.40 UAH; ПРИЗНАЧЕННЯ ПЛАТЕЖУ: аванс 30% на придбання матеріалів для капітального ремонту водопроводу та каналізації в житловому будинку просп.. Свободи, 30

 

ОПЛАТА:  2018-05-24;  СУМА: 77269.00 UAH; ПРИЗНАЧЕННЯ ПЛАТЕЖУ: послуги щодо озеленення та утримання зелених насаджень 

 

ОПЛАТА: 2018-05-24; СУМА: 35867.52 UAH;  ПРИЗНАЧЕННЯ ПЛАТЕЖУ: послуги з ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ;

 

ОПЛАТА: 2018-05-03; СУМА: 23482.00 UAH; ПРИЗНАЧЕННЯ ПЛАТЕЖУ: послуги щодо озеленення та утримання зелених насаджень 

 

ОПЛАТА: 2018-05-03; СУМА: 10116.48 UAH;  ПРИЗНАЧЕННЯ ПЛАТЕЖУ: послуги з ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ;

 

Звісно, такі «мізерні» суми є далекими від рекордсменів отримання коштів з місцевого бюджету. Але є конструктивна пропозиція громаді – перевірити, чи встигла підприємець виконати усі роботи, за які громада їй заплатила у травні-червні.

 

Про лідерів прибирання: КШЕП і АВЕ у наступній публікації.

 

 

Додати новий коментар

Filtered HTML

  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Дозволені теґи HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.
CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсиланням спаму.